لورامید به عنوان تثبیت کننده کف محصـول نهایی، امولسیفایر، ویسکوز کننده مایعات بهداشتی در صنایع آرایشی و بهداشتی مصرف می شود. در ساختار آن از روغن نارگیل استفاده شده است، به همین علت به پوست و مو خاصیت نرم کنندگی می دهد و با سورفکتانت های آنیونی، کاتیونی و آمفوتریک مطابقت دارد. لورامید مایعی غلیظ به رنگ زرد کمرنگ می باشد که در صنعت به عنوان ماده کف زا یا از بین برنده کف نیز شناخته می‌شود. این ماده دارای اثر مرطوب‌کنندگی است و یکی از معیارهای کیفیت بالای شوینده‌ها به خصوص در مایعات ظرفشویی، دستشویی و شامپوها می‌باشد.

لورامید یکی از مواد حد واسط صنایع شوینده است که نقش غلظت دهنده، نرم‌کننده و پایدارکننده را در مایع ظرفشویی به عهده دارد. برای سنتز این ماده از “کوکونات فنی اسید دی اتانول آمید” در حضور کاتالیست استفاده شده است.

یکی از معیارهای کیفیت بالا در انواع شوینده ها وجود لورامید می باشد، که باعث پایداری کف و اثرات نرم کنندگی روی پوست دست می شود. دی اتانول آمین که معمولا با علامت اختصاری DEA نشان داده می شود. این ماده، یک ترکیب شیمیایی آلی است که از یک آمین دسته دوم و یک الکل دوتایی تشکیل می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید