همزن برقی

هات پلیت مگنت آزمایشگاهی
دستگاه هات پلیت، دستگاهی است که برای مصارف عمومی در آزمایشگاه طراحی و تولید شده است.
دستگاه هات پلیت با همزن مغناطیسی میتواند همزمان در حالیکه مایع درون ظرف را گرم میکند آن را هم توسط مگنتی که در دستگاه کار گذاشته شده هم بزند. این دستگاه از یک صفحه حرارت دهنده که از جنس آلومینیوم فشرده و ریخته میباشد، تشکیل شده است.
صفحه هات پلیت مگنت آزمایشگاهی دارای مشخصاتی از جمله توزیع یکنواخت گرما و مقاوم در برابر شوک حرارتی، مواد شیمیایی و اکسید شدن میباشد.
۱)صفحه کنترل در دستگاه آنالوگ دارای دو ولوم میباشد یکی تنظیم کننده دمای صفحه حرارت دهنده است که معمولا تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد را حرارت میدهد و ولوم دیگر که مربوط به موتور چرخش مگنت است میتوان سرعت چرخش سیستم مغناطیسی دستگاه را تنظیم نمود. معمولا در حالت کلی همزن ۱۰۰ تا ۱۸۰۰ دور در دقیقه میزند.
۲)صفحه کنترل در دستگاه دیجیتال دارای یک ولوم میباشد که تنظیم کننده دمای صفحه حرارت دهنده که معمولا تا ۳۷۰ درجه سانتیگراد را حرارت میدهد و تنظیم کننده موتور چرخش مگنت است میتوان سرعت چرخش سیستم مغناطیسی معمولا در حالت کلی همزن ۱۰۰ تا ۱۸۰۰ دور در دقیقه میزند و تایم مورد نیاز برای استفاده از دستگاه را تنظیم مینماید..

برای آزمایشهای گوناگون دما و سرعت چرخش بصورت مستقل قابل تنظیم میباشد. بمنظور مخلوط نمودن مایعات از مگنت داخل ظرف و بدون ارتباط مکانیکی استفاده میشود.
طرز کار دستگاه بدین صورت است که در زیر صفحه اصلی یک آهنربا وجود دارد که توسط یک موتور به حرکت در می آید و با جابجا شدن قطب های آهنربا و قرار گرفتن قطب های همنام و دفع یکدیگر مگنت داخل بشر به حرکت در می آید. شکل و اندازه مگنت وابسته به سرعت چرخش و مایع داخل میباشد.

عوامل مختلفی در مقدار دور همزن تاثیر دارد:
– اندازه مگنت استفاده شده در ظرف:
شکل و اندازه مگنت وابسته به سرعت چرخش و مایع داخل میباشد. لذا انتخاب مناسب ترین آن امری مهم تلقی میشود. بهتر است از مگنت های استاندارد که همراه دستگاه هستند استفاده شود.
– اندازه و حجم ظرف روی هات پلیت:
اگر از صفحه حرارت دهنده استفاده میشود، بایستی جنس ظرف با دمای انتخاب شده از نظر ایمنی هماهنگ باشد. بطور معمول از ظرف هایی با جنس پیرکس استفاده می شود. جهت جلوگیری از واژگون شدن ظرف باید قطر ظرف حداکتر به اندازه قطر صفحه حرارت دهنده باشد.

دستگاه هات پلیت مگنت آزمایشگاهی به دو صورت
۱)  آنالوگ
۲)  دیجیتال
همچنین دستگاه هات پلیت مگنت آزمایشگاهی بصورت تک خانه و چند خانه قابل ارائه میباشد
دستگاه هات پلیت بصورت دستگاه سنسوردار نیز ارائه میگردد که دمای داخل محلول را اندازه گیری میکند

مزایای دستگاه هات پلیت مگنت :
·         کارایی بسیار ساده
·         تایمر۹۹۰ دقیقه ای و  Auto off
·         دور Max-Min جهت استیرر با سرعت موتور ۱۸۰۰RPM
·         دما بین ۳۰۰ تا ۳۷۰ درجه سانتیگراد با دقت ۱ºC الی ۲ºC
·         قطر صفحه  ۱۷۵mm

همزن آزمایشگاهی
مخلوط کردن سیالات از فرایندهای مهم در صنایع شیمیایی میباشد که روشهای مختلفی توسط دستگاههای متفاوت برای مخلوط کردن وجود دارد

انواع همزن در آزمایشگاه :
همزن مغناطیسی
همزن مکانیکی (موتور گیربگسی قدرت مند و موتور غیر گیربکسی سرعتی )

تمامی دستگاههای تولیدی دارای یکسال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش میباشند.


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید