اسید سولفونیک / SULFONIC ACID

1
3890


نام بین المللی: INCI Name

DODECYLBENZENE SULFONIC ACID

نام رایج در اروپا: ECName

  • LAS
  • LABSA
  • Laurylbenzenesulfonic Acid
  • Laurylbenzenesulfonate
  • n-Dodecylbenzene Sulfonic Acid
  • Alkylbenzene sulphonate
  • sodium salt
  • Linear Alkylbenzene Sulphonic Acid

    نام فارسی: Persian Name

    سولفونیک اسید

    شرح کالا: Description

    آلكیل بنزن اسید سولفونیک به عنوان سورفكتانت آنيونيك در فرموالسيون بسياري از تركيبات شوينده مورد استفاده قرار مي گيرد. اين ماده يكي از ارزان ترين سورفكتانت هاي مصرفي در صنايع شوينده مي باشد و به عنوان عامل پاك كننده، كف كننده و از بين برنده لكه ها در فرمولاسيون شوينده هاي پودر و مايع مي باشد. به این ماده بطور اختصار و به غلط اسید سولفونیک گفته می شود. باید توجه داشت که اسید سولفونیک پودر خاکستری کم رنگ است که محلول در آب می باشد و به عنوان عوامل امولسیون کننده در روغن­ های روان ‌کننده و به عنوان جلوگیری کننده از خوردگی و زنگ زدگی استفاده می‌گردد در حالیکه دودسیل بنزن سولفونیک اسید که یک مایع قهوه ای است از مشتقات اسید سولفونیک محسوب می شود و به عنوان سورفکتانت در صنایع آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می شود. آلكیل بنزن اسید سولفونیک داراي قسمت قطبی سولفونات و قسمت غیر قطبی آلكيل مي‌باشد. در زمان شستشو سولفونات با آب و آلکیل با چربی ترکیب شده و موجب کنده شدن لکه ها می شوند. مواردی که باید برای کنترل آلكیل بنزن اسید سولفونیک چک شود عبارتند از : 1. میزان خلوص : نباید کمتر از 97% باشد. 2. میزان اسید سولفوریک : نباید بیشتر از 1.8% باشد. 3. میزان LAB آزاد : نباید بیشتر از 1.5% باشد. 4. میزان آب : نباید بیشتر از 0.5 % باشد. آلکیل موجود در ماده دودسیل بنزن سولفونیک اسید معمولا ترکیبی از چند زنجیره مختلف است که مقادیر آنها به شرح ذیل است : C10 : حدود 8-16 % C11 : حدود 26-38 % C12 : حدود 26-38 % C13 : حدود 15-27 % C14 : حدود 2.5 % بر اساس مطالعات منتشر شده در مورد فعالیت ضد میکروبی این ماده نشان داده شده که محصول حاوی آلکیل بنزن سولفونیک اسید به طور کامل اشرشیاکلی، استافیلوکوک اورئوس و استرپتوکوک را ظرف مدت دو دقیقه از بین می برد.

    ملاحظات: Remarks

    آلکیل بنزن سولفونیک اسید به عنوان عامل فعال سطح در کمیسیون تصمیم گیری 96/335 / EC از تاریخ 8 مه 1996 به عنوان مواد مصرفی در محصولات آرایشی و بهداشتی پذیرفته شد. ماده سدیم دودسیل بنزن سولفونات که مشابه دودسیل بنزن سولفونیک اسید می باشد در سال 1987 در فهرست افزودنی های مواد غذایی اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته است. ایالات متحده آمریکا دودسیل بنزن سولفونیک اسید را به عنوان عامل فعال سطحی مواد شوینده در فهرست خود قرار داده است.

    خاستگاه: Origin

    دودسیل سولفونیک اسید یا همان اسید سولفونیک از سولفوناسیون LAB که خود از محصولات پتروشیمی است بدست می آید. در واقع نفت سفید به پارافین های خطی و در نهایت با دی هیدروژناسیون به اولفین های خطی تبدیل می شوند. سپس مونو اولفین های خطی با بنزن در حضور کاتالیست واکنش داده و آلکیل بنزن خطی (LAB) را تولید می کنند. آلکیل بنزن خطی در پروسه سولفوناسیون با SO2 ترکیب شده و LAS یا LABS که همان دودسیل سولفونیک اسید بوجود می آید

    حلالیت: Solution

    محلول در آب

    موارد مصرف: Applications

    مایع ظرفشویی
    پودر رختشویی

    دوز مصرفی: Dosage

    16%

    عملکرد: Function

  • ( Cleanser ) پاک کننده
  • ( Surfactant ) سورفکتانت

    تامین کنندگان: Suppliers

  • پاکنام
  • پاکسان
  • شکوفا شیمی آرین



    نقطه جوش: Boiling Point

    نقطه ذوب: Melting Point

    315 درجه سانتی گراد

    10 درجه سانتی گراد

    رنگ: Color

    شکل: Shape

    قهوه ای

    مایع

    بو: Smell

    مزه: Taste

    - -

    فرمول شیمیایی: Chemical Formula

    وزن ملکولی: Molecular Weight

    CH3(CH2)11C6H4SO3H

    -

    کد بین المللی: CAS Number

    کد اتحادیه اروپا: EINECS

    27176-87-0 / 85536-14-7

    248-289-4

  • یک دیدگاه

    1. سلام
      حدود 20 تن دودسیل سولفونیک اسید لازم دارم لطفا تولید دارید؟
      قیمت لطفا
      با تشکر بهرامی
      شرکت کیمیاگران کوشای بهرامی
      09181615847

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید