Cereal arrangement


پروتئین هیدرولیز شده گندم چیست؟؟؟؟

وقتی می گوییم چیزی هیدرولیز شده است ، یعنی طی فرآیند هیدرولیز کردن ، تبدیل به واحد های کوچکتری شده است . در واقع پروتئین گندم ، با هیدرولیز کردن ، به اجزاء ریزتری تبدیل می شود که بافت مو بهتر و بیشتر می تواند آن را جذب کند.
جالب است بدانید که هیدرولیز کردن ، اتفاقیست که در طول عملیات هضم ، در بدن ما و سایر حیوانات رخ می دهد . در هنگام هضم ، پروتئین به وسیله آنزیمهای مخصوصی که در معده و روده ترشح می شوند ، به سرعت هیدرولیزه می شود .
اما در فرآیند صنعتی ، قضیه به کلی فرق می کند . در صنعت ، ابتدا پروتئین گندم را به مدت چند ساعت یا چند روز ، در اسید سولفوریک می ریزند تا ملکولهای آن ، به ملکولهای کوچکتری تبدیل شود . اگر زمان باقی ماندن در اسید سولفوریک بیش از حد باشد ، ملکولهای پروتئین گندم بیش از حد شکسته و کوچک می شوند و تبدیل به آمینو اسید می گردند .
حال نگاهی به ساختار مو بیاندازیم . تقریبا ۹۱ درصد موهای ما ، از پروتئین تشکیل شده است که با تشکیل زنجیره ای از آمینو اسیدها ساخته شده است . آمینو اسیدها از گوگرد ، اکسیژن ، هیدروژن ، نیتروژن و کربن تشکیل شده است .این عناصر ، به وسیله باندهای پپتیدی به هم متصل شده اند . وجود پروتئین ، همچون وجود رطوبت و آب ، برای مو لازم و ضروریست .
پروتئین هیدرولیز شده گندم ، به بافت مو کمک می کند تا رطوبت خود را خفظ کند . همچنین به مو حجم می دهد ، نرمی آن را بالا می برد و از ایجاد سوراخ و خلل و فرج در ساقه مو جلوگیری می کند .
پروتئین گندم می تواند به خوبی موها را ترمیم کند و اتصالات بین اجزاء مولکولی مو را تقویت نماید.
می توان گفت پروتئین هیدرولیز شده گندم یک ماده عالی برای از بین بردن و ترمیم آسیبهای وارد شده به موهاست .

این پروتئین هیدرولیز شده حاوی اسید های آمینه آلانین، آرژنین، سیستین، گلیسین، متیونین، فنیل آلانین و غیره می باشد، اسید آمینه سیستین موجود در آن می تواند باندهای دی سولفیدی در کراتین مو به وجود آورده که باعث استحکام، تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده در ساقه مو می گردد. این ترکیبات یک لایه پوشاننده برروی مو تشکیل داده که باعث حالت پذیری هرچه بیشتر مو و شفافیت و لطافت آن می گردد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید